title
کد خبر: 230029
00
ترجمه اختصاصی / درمان‌های خانگی قارچ ناخن

برای از بین بردن موثر قارچ ناخن،مهم است که بدانیم همه عفونت‌های قارچی ناخن معمولاً توسط یک نوع باکتری خاص ایجاد نمی‌شوند.عواملی که شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت قارچی ناخن قرار می دهد شامل بریدگی،قرار گرفتن بیش از حد در معرض رطوبت و بهداشت نامناسب است.

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز وقتی عفونت قارچی در ناخن‌های شما تکثیر می‌شود،می‌تواند مشکلات مختلفی مانند ضخامت و تغییر شکل ناخن را ایجاد کند که باعث درد می شود.در صورت عدم درمان،ممکن است رنگ ناخن‌های شما به‌خاطر عفونت های قارچی تغییر کند.

 

یازده راه حل برای از بین بردن قارچ ناخن

 

علاوه بر درمان های تجویز شده توسط پزشک،می توانید برخی از درمان های خانگی را برای خلاص شدن از شر عفونت ناخن خود امتحان کنید.با این حال،به یاد داشته باشید که این داروها تحت هیچ شرایطی جایگزین درمان دارویی نیستند.همچنین به خاطر داشته باشید که برای اثربخشی یک درمان طبیعی باید مدتی از آن استفاده کرده و صبر کنید تا مشکل بهبود یابد.

 

۱.سرکه سیب و پراکسید هیدروژن

 

بسیاری از مردم بر این باورند که ترکیب سرکه سیب و هیدروژن پراکسید یک داروی قدرتمند برای از بین بردن قارچ ناخن روی دست و پا است.بر طبق مطالعات منتشر شده،سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی است.اگر آن را با الکل ۹۰ درصد ترکیب کنید،می‌توانید کاربرد درمانی آن را افزایش دهید.

مواد لازم برای درست کردن این دارو،:یک‌چهارم لیوان سرکه سیب،۲۰ گرم الکل ۹۰ درصد،یک‌چهارم لیوان هیدروژن پراکسید.

دستور العمل:همه مواد را در یک ظرف شیشه ای ترکیب کرده و روی آن را بپوشانید و به شدت تکان دهید.بگذارید چند ساعت بماند تا محلول غلیظ شود.سپس یک پنبه را به محلول آغشته کنید و آن را به ناخن های خود بمالید.این کار را به‌طور مستمر چند بار در روز انجام دهید.

 

۲.سیر

 

در حال حاضر هیچ مدرک علمی در مورد اثر درمانی ۱۰۰ درصدی سیر برای رفع قارچ ناخن وجود ندارد.با این حال،بسیاری از کسانی هستند که استفاده از آن را در میان داروهای خود برای از بین بردن قارچ ناخن انتخاب می کنند.مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است.اگرچه اثربخشی آن در برابر مخمرها و درماتوفیت ها به تحقیقات بیشتری نیاز دارد،اما این درمان می تواند به خلاص شدن از شر قارچ ناخن کمک کند.

ترکیبات:۱۰ حبه سیر،۲ لیوان آب

دستورالعمل ها:۱۰ حبه سیر را له کرده و در یک قابلمه آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه دم بکشد و سپس از روی حرارت بردارید.وقتی آب به دمای مناسب رسید،پاهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید.این درمان را ۳بار در هفته تکرار کرده و هر بار پاها را خشک کنید.

 

۳.ماست طبیعی

 

در حال حاضر،شواهد عینی در مورد اثربخشی ماست در درمان قارچ ها و سایر عوامل عفونی نیز وجود ندارد.با این حال،افراد زیادی هستند که به‌خاطر وجود پروبیوتیک در ماست طبیعی،از آن به‌عنوان درمان طبیعی برای رفع قارچ ناخن استفاده می‌کنند.

ترکیبات:قلم مو،نصف لیوان ماست طبیعی

دستورالعمل ها:با استفاده از یک قلم‌موی تمیز،مقدار زیادی ماست طبیعی را روی ناخن های آسیب دیده بمالید.سپس بگذارید خشک شود و با یک پارچه مرطوب پاک کرده و درنهایت ناخن را با یک حوله تمیز و خشک به خوبی تمیز کنید.

 

۳.اسانس درخت چای

 

اسانس درخت چای به طور کلی در درمان عفونت های قارچی خارجی استفاده می شود.خواص ضد عفونی کنندگی،ضد التهابی و ضد قارچی آن رشد قارچ ها را کاهش می دهد و همچنین عفونت ها را از بین می برد.براساس مطالعات انجام شده،اسانس درخت چای توانایی مهار رشد مخمرها را دارد و همچنین فعالیت موثری در برابر باکتری ها و ویروس های بسیار رایج دارد.

عناصر:۳ قطره اسانس درخت چای،۱ گلوله پنبه

دستورالعمل:اسانس درخت چای را روی ناخن آسیب دیده بمالید و با کمک پنبه به طور یکنواخت پخش کنید.آن را هر روز، بعد از هر حمام،تا زمانی که ناخن به طور کامل بهبود یابد،استفاده کنید.هر بار ناحیه آسیب دیده را به خوبی خشک کنید.

 

۵. پماد Vicks VapoRub 

از این پماد برای درمان علائم بیماری های تنفسی استفاده می شود.با این حال،در بهبودی ناخن‌های مبتلا به عفونت‌های قارچی کاربرد دارد.مطالعات انجام شده،نشان داد یکی از اجزای اصلی این پماد منتول است که دارای خواص ضد قارچی است.البته تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی این ماده در عفونت‌های قارچی مورد نیاز است.

عناصر:یک عدد باند،پماد Vicks VapoRub به میزان لازم

دستورالعمل ها:پماد Vicks VapoRub را روی ناخن آسیب دیده بمالید و آن را با باند بپوشانید.هر چند ساعت یکبار،ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید.این کار را تکرار کنید تا عفونت قارچ کاملاً بهبود یابد.

 

۶.نمک

 

نمک علاوه بر کاربرد در آشپزی، به خاطر خواص ضد قارچی می‌تواند به درمان قارچ ناخن هم کمک کند

عناصر:۱قاشق چایخوری نمک،۵ قطره آب لیمو

دستورالعمل:نمک را با چند قطره آب لیمو مرطوب کنید و مستقیماً روی ناخن آسیب دیده بمالید.بگذارید ۳۰ دقیقه بماند،سپس آبکشی کنید.هر روز این کار را تکرار کنید تا قارچ از بین برود.

 

۷.اسانس پونه کوهی

 

پونه کوهی گیاهی است که به دلیل طعم فوق العاده‌اش در دستور پخت غذاها استفاده می شود.علاوه بر این،خواص مفید متعددی برای بدن شما دارد.همچنین طب سنتی از آن در درمان بیماری های متعدد از جمله عفونت های قارچی استفاده می کند.مطالعات اخیر نشان داد که پونه کوهی به دلیل وجود ماده‌ای به نام کارواکرول درون آن،توانایی مهار رشد مخمرها را دارد.از این نظر می توان از خواص اسانس پونه کوهی به صورت زیر استفاده کرد:

مواد لازم:اسانس پونه کوهی،یک گلوله پنبه

دستورالعمل ها:گلوله پنبه را با چند قطره روغن مرطوب کنید.مستقیماً روی ناخن آسیب دیده بمالید و خوب پخش کنید.این روش را حداقل ۲ بار در روز تکرار کنید.

 

۸.جوش شیرین برای از بین بردن قارچ ناخن

 

جوش شیرین علاوه بر این‌که ماده‌ای موثر برای تمیز کردن خانه است،در از بین بردن درماتوفیت‌‌ها،مخمرها و کپک‌ها از پوست و ناخن هم کاربرد دارد.دو قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید سپس با پنبه روی ناخن آسیب دیده بمالید.این روش را چندین بار در روز تکرار کنید تا قارچ از بین برود.همچنین می توانید جوش شیرین را در کفش یا جوراب قرار دهید تا رطوبت را جذب کند.

 

۹.عصاره برگ زیتون برای از بین بردن قارچ ناخن

 

براساس مطالعات انجام شده،عصاره برگ زیتون به‌علت خواص زیادی که دارد،در از بین بردن قارچ‌های ناخن موثر است.

عناصر:کپسول یا پماد عصاره برگ زیتون

دستورالعمل ها:باید کپسول ها را حداقل دو بار در روز مصرف کنید.پماد را روزی سه بار روی ناخن آسیب دیده بمالید.به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از داروی موضعی،ناخن را به خوبی تمیز و خشک کنید.

 

۱۰.عصاره گیاه Ageratina

 

از این گیاه در طب مکزیکی به عنوان دارویی برای درمان عفونت های قارچی پوست و از بین بردن قارچ ناخن استفاده می شود.براساس مقالات منتشر شده،این عصاره بدون عوارض جانبی است و اثربخشی مشابه سیکلوپیروکس دارد.

عناصر:چند قطره عصاره Ageratina،گلوله پنبه

دستورالعمل ها:قبل از هر بار استفاده،پاها را کاملاً بشویید و خشک کنید.۳ بار در هفته به مدت یک ماه مقدار کمی از عصاره را روی ناخن آسیب دیده قرار دهید.در ماه دوم آن را دو بار در هفته روی ناخن بمالید.در ماه سوم،استفاده از این ماده را به یک بار در هفته برسانید.

 

۱۱.روغن های اوزون دار برای از بین بردن قارچ ناخن

 

این‌ها روغن‌هایی طبیعی هستند که به ترکیب آنها گاز اوزون اضافه شده است.رایج‌ترین آن‌ها روغن زیتون و روغن آفتابگردان هستند.روغن آفتابگردان به عنوان یک درمان طبیعی برای قارچ ناخن بسیار موثر است.براساس مطالعات انجام شده،افراد می‌توانند با کمتر از یک ماه استفاده به طور کامل از شر قارچ ناخن خلاص شوند.با توجه به اینکه قرار گرفتن در معرض اوزون در غلظت های پایین قادر به مهار تکثیر میکروارگانیسم های متعدد است،بنابراین روغن‌های اوزون ‌دار می‌توانند در برابر عفونت های قارچی موثر باشند.

عناصر:چند قطره روغن آفتابگردان اوزون دار،یک گلوله پنبه

دستورالعمل ها:قبل از شروع این درمان،پاهای خود را به خوبی تمیز و خشک کنید.روغن را روی ناخن آسیب دیده بمالید و آن را با پنبه پخش کنید.از این دارو دو بار در روز به مدت حداقل یک ماه استفاده کنید.در صورت تمایل می توانید این دارو را به عنوان یک روش پیشگیرانه بر روی ناخن های سالم هم بمالید.

 

 

تاریخ : ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲

منبع : step to health 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز